«Київ – Тегеран»: нова економічна епоха

 

«Київ – Тегеран»: нова економічна епоха

Газета по-львівськи



Найбільший іранський авіаоператор – на українському ринку.

 

У міжнародному аеропорту «Бориспіль» урочисто відкрили перший в Україні рейс іранської авіакомпанії Mahan Air за маршрутом «Київ – Тегеран».

«Це перша авіакомпанія, яка за декілька років зайшла на ринок України і відкрила новий авіарейс. Ті, хто купуватимуть квиток Maham Air, отримуватимуть візу в максимально стислі терміни, буквально протягом декількох годин», – сказав під час урочистостей Посол Ісламської Республіки Іран в Україні Мохаммад Бехешті-Монфаред.

«На початковому етапі ми плануємо здійснювати три рейси на тиждень і забезпечити пасажиропотік між Україною та Іраном. Надалі будемо організовувати транзитні рейси до Східної Азії з пересадкою в Тегерані», – зазначив перший радник генерального директора Mahan Air Аліяров Мехді.

Він підкреслив, що українців обслуговуватимуть у Тегерані в бізнес-залі аеропорту, незалежно від того, яким класом вони літатимуть. Переліт триватиме три години, його здійснюватимуть літаки компанії Mahan Air та її українського партнера – компанії Um Air. Переважно це будуть машини типу Airbus-310 (200-220 посадочних місць) та Boing-737 (розраховані на 110 пасажирів).

Утім, першим на «дебютний» рейс до України авіакомпанія поставила великий транснаціональний літак Airbus-330 на 300 місць. «Це, звичайно, завеликий літак – для цього рейсу. Але партнери хотіли показати, що вони – серйозна компанія, і що в їхньому парку є такі великі повітряні судна. Зараз важко називати конкретні цифри щодо завантаженості за цим напрямком. Першим рейсом до Києва прилетіло 100 пасажирів. Я вважаю, що це хороший показник», – прокоментував «Дню» власник компанії Um Air Родріг Мерхеж.

За його словами, між Україною та Іраном є домовленість про здійснення 8 рейсів на двох щотижня. Сьогодні три рейси здійснюють Міжнародні авіалінії України і три буде реалізовувати Mahan Air.

Це дуже важливий крок для України, який може принести багато вигідних інвестиційних контактів. Адже пряме авіасполучення – один із ключових аспектів продуктивних бізнес-відносин. А стосунки з Іраном, який після стількох років санкцій сьогодні відкривається світу, можуть забезпечити Україні багато як економічних, так і політичних «бонусів». Нинішній Іран – це 19-та за розміром економіка світу, одразу після Канади, Іспанії та Туреччини. Іран – четвертий у світі за обсягами розвіданих запасів нафти – 157,3 млрд барелів (РФ лише на 8-му місці); та друга за розвіданими запасами газу – 33,8 трлн кубометрів (РФ на першому місці зі запасами у 47,8 трлн кубометрів).

Зараз Іран видобуває приблизно 3,113 млн барелів нафти на день і експортує майже 1,3 млн барелів на день. Якщо ця держава наростить свої показники втричі, то зможе потіснити РФ на ринку нафти. Аби зрівнятися з РФ у видобутку газу, Іранові слід збільшити його у шість разів. Тому першочергове завдання, яке сьогодні стоїть перед Іраном, – залучити в країну інвестиції, які дадуть змогу різко збільшити обсяги добування нафти й газу. Це зіб’є пиху з російського «Газпрому» і назавжди диверсифікує імпорт газу до ЄС, скоротивши як частку РФ на європейському ринку, так і сектор проросійського лобі в ЄС.

Преса вже коротко повідомляла про результати засідання міжурядової економічної комісії в Тегерані з посиланням на заяву віце-прем’єра України Генадія Зубка. В «Борисполі» журналістам вдалося детальніше поспілкуватися про це з послом Ірану в Україні Мохаммадом Бехешті-Монфаредом.

– Багато українських компаній сьогодні працюють на іранському ринку. Так само багато нашого бізнесу представлено тут у вас. Я б не хотів зараз називати конкретні назви, аби нікого не виділяти, і щоби ті, кого я не назву, не ображались. Але між Україною та Іраном є домовленості про співпрацю, і вони чинні.

Відносини Ірану з Україною встановилися не учора. Багато років ми були партнерами в авіабудуванні, машинобудуванні, металургії тощо. У нас є спільні інфраструктурні проекти. Україна та Іран є гарними партнерами у сфері науки та освіти.

Але ми вже хочемо додати – як мінімум – ще два цікаві нам напрямки нашого партнерства – це транзит і аграрна сфера. Ми вже почали роботу у цих сферах. У найближчому майбутньому стануть відомі конкретні результати.

Місяць тому сталася дуже важлива подія для нашого партнерства з Україною – це засідання міжурядової економічної комісії в Тегерані. Протокол, який підписали представники наших держав, містить перелік усіх галузей, в яких Тегеран має намір налагодити співпрацю з Києвом. Аграрна галузь і транзит для нас – дуже важливі. Ми хочемо розвивати транспортно-логістичний проект на зразок «Нового шовкового шляху», який нещодавно був підписаний Україною. Іран братиме участь у цьому проекті також.

– Іран як країна, що володіє одними із найбільших запасів природного газу в світі, заявляв про свій інтерес експортувати цей ресурс до Європи. Україна належить до цієї сфери ваших інтересів? Про які об’єми йдеться?

– У віце-прем’єра Генадія Зубка та міністра енергетики Володимира Демчишина були дуже продуктивні переговори з іранськими колегами на цю тему. І ми чекаємо від української сторони вже конкретних пропозицій.

Ваші урядовці заявили, що Україна зацікавлена у закупівлях нафти і газу. Нас така співпраця теж цікавить. Але ще треба дуже багато попрацювати, щоби говорити про якісь конкретні цифри.

– Одинадцять років економічні відносини України та Ірану були заморожені. Чи залишилися сьогодні ще бар’єри, які заважають максимально ефективній співпраці наших країн?

– Жодних бар’єрів я не бачу. Раніше були санкції. Але зараз їх знято.

Зараз уже все готово, щоби розвивати наші стосунки: є політична воля, є бажання і взаємний економічний інтерес.

– Ваші західні колеги кажуть, що налагоджувати співробітництво з Україною їм заважає корупція. Чи скаржаться вам на це іранські компанії?

– Були певні моменти. Але я дуже сподіваюся, що в майбутньому таких проблем не буде.

Головне, що українські парламент та Уряд мали серйозне бажання працювати з Іраном.


Алла ДУБРОВИК-РОХОВА

 

Джерело: http://www.day.kiev.ua



Создан 25 мар 2016