Немає хабара – немає свідоцтва?

 

Немає хабара – немає свідоцтва?

Галицька правда Вісник



Податкова масово анульовує свідоцтва платника ПДВ, переоформити документ вдається одиницям. Про це говорять не тільки самі підприємці, а й підтверджує офіційна статистика.

 

З такою проблемою зіткнувся і видавець «Галицької правди» – ПП «Маркетинг Медіа Сервіс».

 

Підприємство намагається переоформити папери вже два роки. Документи подаються в податкову вже третій раз. Двічі «Маркетинг Медіа Сервіс» отримав відмову.

 

Підприємці скаржаться: у податковій відверто натякають на хабар. «Вже третій раз подаю документи, кожен раз щось находять: там десь кому не так поставив, то ще щось. І постійно плачуться, що зарплата маленька», - розповідає директор «Маркетинг Медіа Сервіс» Юрій Степанюк.

 

За його словами, першою причиною для ануляції стала відсутність платника за офіційним місцем реєстрації. З часу, коли подавали документи, підприємство змінило офіс, пояснює бізнесмен, а в статутних документах залишилась адреса старого офісу.

 

Після того, ПП спеціально пройшло процедуру перереєстрації, змінило статут – щоб фактична та юридична адреси збігалися. Тим не менше, у податковій все одно знаходять причини, щоб не видавати свідоцтва. «Я вже третій раз подаю заяву, мені відмовляють», – наголошує Юрій Степанюк.

 

У податковій підтверджують, що відсутність за місцем реєстрації є однією з найпопулярніших причин для скасування свідоцтва.

 

«Основними причинами анулювання свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ у 2012–2013 роках були: проведення перереєстрації платника; обсяги продажу товарів менші, ніж визначено у Податковому кодексі України; відсутність платника за місцезнаходженням; відсутність підтвердження платника в Єдиному державному реєстрі; реєстрація платником єдиного податку, що не передбачає сплату ПДВ; припинення суб’єкта господарської діяльності», – відповіли в головному управлінні Міндоходів у Львівській області за інформаційний запит «Галицької правди».

 

Бізнесмени ж розповідають випадки, коли «відсутність за місцем реєстрації» чиновники «малювали» навіть за фактичної присутності. Про що говорять підприємці подаємо нижче, із зрозумілих причин не називаючи імен.

 

«Найсмішніше, що анулюють не тільки при неспівпадінні, а й навіть тоді коли фактична та податкова адреси збігаються. Просто підсилають «ходака» в той момент, коли в офісі нікого нема. І вони на основі цього роблять ануляцію, чув про такі випадки».

 

«Або буває так: підходять до офісного центру, де офісів дрібних фірм на 10 поверхів. Питають в охоронця – а тут є фірма така-то? Той відповідає: «Не знаю». Пишуть: «Ні, не знайшли» і анулюють».

 

«Та такий «бєзпрєдєл» в податковій є всюди. Тим більше, зараз, коли свідоцтво отримати стало складніше (або дорожче). А якщо обороти на фірмі непогані, то це, напевно, чийсь палець зупинився з думкою «Ану, подивимось».

 

«Анулювали свідоцтво типу за те, що не має нас за місцем реєстрації. Але так було років з вісім, тільки попереджували. А зараз втиху закрили, тільки від клієнтів дізнався. І здається мені, що це дещо масове є ще партнери з такою проблемою», – скаржиться ще один бізнесмен. «Все, більше [свідоцтва] не отримаєш», – відповідає йому інший.

 

При цьому офіційна статистика підтверджує, що повторне оформлення свідоцтва – це майже подвиг.

 

«З числа тих підприємців, яким у 2012–2013 роках було анульовано свідоцтво, 23 підприємці повторно зареєструвалися платниками ПДВ», – розповіли в Міндоходів Львівщини.

 

Це при тому, що в області у 2012 році було анульовано 2007 свідоцтв, у 2013 – 1424 документи. На 3,5 тисячі ануляцій лише 23 повторні реєстрації!

 

При цьому нових свідоцтв податківці видають майже стільки ж, скільки скасовують. У 2012 році суб’єктам господарської діяльності було видано 2082 свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, у 2013 році (станом на 30 жовтня) – 1639 свідоцтв.

 

Між підприємцями ходять чутки, що за оформлення свідоцтва треба заплатити 500–1000 USD. «Хочеш свідоцтво – плати», - кажуть вони.

 

Те, що сума саме такою і є, підтверджують зведення правоохоронних органів.

 

Так, у серпні у Львові затримали начальника відділу однієї з податкових інспекцій міста. За даними прес-служби прокуратури Львівської області, посадовець вимагав та одержав від приватного підприємця 500 доларів США за сприяння в оформленні та видачі свідоцтва платника ПДВ.  

 

На Волині подібна справа вже закінчилась судовим рішенням. Причому митарства волинського підприємства до болю нагадують проблеми «Маркетинг Медіа Сервісу».

 

«Влітку 2011 року до СБУ звернувся підприємець та повідомив про факт протиправної діяльності з боку податківців. Встановлено, що директор комерційної структури тричі подавав заяви до Нововолинської ОДПІ щодо реєстрації як платника податку на додану вартість, однак у їх прийнятті відмовляли, оскільки документи нібито були неправильно оформлені. Штучно створюючи перешкоди, працівники інспекції натякнули, що такі питання вирішуються лише через «винагороду» керівництву. В обмін на вже готове свідоцтво посадовець ОДПІ просив 500 дол. США», – описує місцева преса подробиці справи.

 

30 липня 2011 р. працівники СБУ затримали податківця «на гарячому» одразу після одержання хабара. Вимагач намагався втекти з місця злочину, однак йому не вдалось. У підсумку податківець отримав п‘ять років умовно і на три роки його позбавили права обіймати високі посади.

 

При цьому, проблема явно загальноукраїнська – тільки суми хабарів змінюються залежно від регіону. Так, у червні в Одесі місцевий начальник вимагав 10 тис. грн за видачу свідоцтва.

 

А днями в Києві податківець вимагала 2,5 тис. доларів США (столичні тарифи, напевне) тільки вже не за видачу документа, а за те, щоб його не анулювати.

 

Ще одна голосна справа трапилась у Миколаєві – там прискорення процедури оформлення свідоцтва «коштувало» місцевому бізнесмену 1,5 тис. США.

 

Проблеми з свідоцтвами тривають вже більше двох років. І ще торік у лютому в податковій обіцяли з ними розібратись. Так, заступник начальника голови (тоді ще) Державної податкової служби Андрій Ігнатов дав доручення структурним підрозділам:

 

забезпечити безумовне дотримання підпорядкованими органами ДПС порядку взаємодії між структурними підрозділами при реєстрації платників ПДВ, встановленого Наказом N 61, що спрямований на спрощення процедур реєстрації платників ПДВ;

• вжити заходів з метою створення належних умов для реєстрації платниками ПДВ осіб, які відповідають критеріям, визначеним Податковим кодексом України, та не мають підстав для анулювання реєстрації платником ПДВ.

 

Схоже на те, що на місцях це доручення «успішно» проігнорували. 



Создан 08 ноя 2013