ДИЗЕЛЬНІ МАШИНИ: ЗА І ПРОТИ

 

ДИЗЕЛЬНІ МАШИНИ: ЗА І ПРОТИ

Новини. ММС-інформ Газета по-львівськи



Наразі перед українськими автовласниками є три реальні альтернативи: дизельний автомобіль, бензиновий та бензиновий із установленим на ньому газобалонним обладнанням (ГБО). Найдорожче паливо – бензин, найдешевше – газ. Але не все так просто.

«Загалом дизельний двигун має переваги над бензиновим. Через конструктивні особливості у нього значний ресурс, він може відходити понад мільйон кілометрів, більш надійний за рахунок відсутності системи запалювання і принципово більш економічний: мінімальні показники витрати палива на сучасних малолітражних автомобілях із дизельним двигуном доходять до 3,5–4 літрів на сотню кілометрів, – розповідає інженер-механік одного з приватних транспортних підприємств Володимир Шевченко. – А велетенські багатоциліндрові дизельні двигуни, які встановлюють на фури, взагалі наднадійні. Крім того, дизельне пальне дешевше за 95-й бензин – 9,99 грн проти 11,39 грн. Тому, наприклад, бензинова фура – це просто бездонна дірка в бюджеті. Крім того, дизель дуже популярний і на легкових машинах, але в Європі».

З іншого боку, дизельний двигун – примхлива штука. Основна його проблема – вибагливість до палива. Автор на власні очі бачив і навіть їздив на старенькому ВАЗ-2109, яку за все своє важке життя заправляли нормальним пальним з АЗС тільки один раз. А от із сучасними дизельними машинами такий фінт аж ніяк не пройде.

Крім того, спровокувати поламку мотора може їзда взимку на літньому пальному, яке густішає (парафінізується) вже при –5 градусах за Цельсієм. Звичайно, мало хто з автовласників заливатиме у двигун літнє паливо при –20 «за бортом», але стати жертвою «розбодяжування» на заправці цілком можливо.

Натомість, великим аргументом «за» дизельну машину виступила постанова Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, згідно з якою вводиться спецмито на імпортні легкові автівки. Рішення набуло чинності торік 13 квітня. На бензинові автомобілі із об’ємом двигуна 1–1,5 літра накладається мито в розмірі 6,46 %, а на машини із об’ємом двигуна 1,5–2,2 літра – 12,94 % від вартості авто. Для дизелів такої норми немає. Через це рішення, вмотивоване захистом внутрішнього виробника, вартість нових бензинових і дизельних автомобілів майже зрівнялась. Згідно зі статистикою «Укравтопрому», у 2013 році кількість первинних уживаних легкових авто (тобто вживаних, але без пробігу по країні) виросла порівняно з 2012 роком на 47 %. Частка на ринку нових дизельних автомобілів теж виросла і, ймовірно, зростатиме й далі. За прогнозами «Cітроен Україна», відсоток легкових дизельних авто в 2014 році може скласти 28 %, за прогнозами компанії «Ніко» – 20–22 %. Також поступово зростає й сегмент дизельних автомобілів на вторинному ринку.

Найпопулярнішими дизельними автівками 2013 року стали: KIA Sportage, VOLKSWAGEN Touareg, HYUNDAI Santa Fe, FORD Kugа, RENAULT Duster, MITSUBISHI Pajero Sport, TOYOTA RAV4, VOLKSWAGEN Tiguan, SSANG YONG Korando та RENAULT Logan. Остання – найдоступніша на ринку, яка в дизельній комплектації коштує 128,6 тис. грн, а в газо-бензиновій – 123,2 тис. грн. Найпопулярніші дизельні авто вторинного ринку, за версією порталу auto.ria.ua, стали Mercedes Vito, Renault Kangoo, Mercedes E-class, Audi A6 і пасажирський Volkswagen T4.



Джерело: www.slk.kh.ua



Создан 21 фев 2014